De Lijn 4500-4824 : Van Hool AI 119/2

 



Een uniek document. De 4573 op lijn 26 wacht in Luik op het vertrekuur richting St-Truiden. Deze lijn werd immers op 1 september 1991 'geknipt' te Oreye.

Bus 4581 op de ook verdwenen lijn 24. Bus 4650 verlaat het Genker busstation en is op weg naar Maaseik via lijn 11.



Een deel van deze reeks werd in de De Lijn livrei herschilderd. We zien de 4664 op het Mechelse busstation in september 1995.



Nog in de wit-oranje NMVB- livrei verlaat deze 4670 in juni 1995 het busstation van Aarschot.



In oktober 1992 zien we bus 4791 in Genk. Lijn 17 kende toen nog een uurfrequentie tussen Genk en Maastricht. Heden ten dage is het een marktlijntje dat enkel op donderdag enkele ritten kent en heeft lijn 45 de rest van de ritten overgenomen.



De 4822 op het Mechelse stationsplein.

Laatste aanpassing op 28.10.2012

 

Buslijsten

De Lijn 4500-4824

Technische fiche

  • Aantal: 198
  • In dienst: 1991
  • Uit dienst: 1991-1997
  • Carrosserie: Van Hool
  • Carrosserietype: (standaard III)
  • Chassis: Van Hool
  • Chassistype: AI 119/2
  • Lengte: 11,880 m
  • Breedte: 2,490 m
  • Hoogte: 3,020 m
  • Gewicht: 16.220 kg
  • Plaatsen (zit/totaal): 40/90
  • Motor: DAF
  • Motortype: DKL1160
  • Vermogen: 180 pk
  • Positie: horizontaal, achteraan de bus
  • Versnelling: Voith 851 A4N21
  • Deuren: 2 (FoMo)
  • Vloer: vlak tot aan de achterdeur, nadien trede en licht hellend naar achter toe
  • Bestemmingsaanduiders: rolfilm
  • Terug naar boven