NMVB 402-406, 407-416 : Brossel 6D115 / Ragheno

NMVB 407

NMVB 407 - Etterbeek Jourdanplein.

De eerste vijf bussen werden begin december 1940 geleverd, nadat ze reeds in december 1938 besteld werden. De tweede reeks van tien stuks was in maart 1939 besteld. Ze waren in meer dan één opzicht anders dan hun voorgangers. Voor het eerst werd de motor overkapt door de stuurcabine, die afgesloten was van de rest van de bus. Ook waren de deuren van het plooitype, met een opklapbare voettrede. De reeks van vijf werd in de stelplaats van Overijse ingezet, de andere in de streek van Hoei.

Laatste aanpassing op 28.01.2016

Technische gegevens

  • Aantal: 5
  • In dienst: 1938
  • Carrosserie: Ragheno
  • Chassis: Brossel A77DV
  • Lengte: 9,900 m
  • Breedte: 2,310 m
  • Gewicht: 12.700 kg
  • Plaatsen (zit/totaal): 32/49
  • Motor: Brossel
  • Motortype: 6D115, later deels vervangen door MAN D1546 S-2
  • Positie: vooraan
  • Versnelling: Brossel DA 130
  • Deuren: 2 (oFoR)
  • Bestemmingsaanduiders: rolfilm
 
Terug naar boven