Naast twee reeksen waarbij de motor horizontaal tussen de assen ingebouwd werd, kochten de Buurtspoorwegen in 1951 ook twee onderstellen bij GMC waarbij de motor achteraan geplaatst werd. Hierdoor konden iets meer zitplaatsen voorzien worden. De twee bussen werden later van een Perkins-motor voorzien. De opbouw werd door Jonckheere verzorgd. Ze reden in de groep Namen, maar verhuisden later naar Leuven, nadien naar Doornik.

Laatste aanpassing op 28.10.2012

Technische gegevens

  • Aantal: 2
  • In dienst: 1952
  • Carrosserie: Jonckheere (standaard I)
  • Chassis: G.M. ODC 210
  • Lengte: 10,450 m
  • Breedte: 2,480 m
  • Gewicht: 13.120 kg
  • Motor: GM, later vervangen door Perkins
  • Positie: achteraan
  • Versnelling: Konst. Mesh
 

Buslijsten

NMVB 832-833
 
Terug naar boven