Midden jaren 1990 hield de SRWT een test met alternatieve aandrijvingen. Hiervoor kwamen bij de TEC Charleroi drie bussen in dienst. Twee hiervan waren Jonckheere Premier (de derde was een Transit, de 7050).

TEC Charleroi 7048

TEC Charleroi 7048 - Jumet Dépôt TEC

Bus 7048 had een gasmotor, terwijl de 7049 op LPG reed. Door allerlei technische besognes waren de bussen niet zo vaak op het net te zien. Reeds lang na de testperiode werden de twee bussen in 2002 van een gewone dieselmotor voorzien.

TEC Charleroi 7049

TEC Charleroi 7049 - Charleroi Sud.

De 7048 werd in 2008 aan de kant gezet. De 7049 zou nog in het actieve of reservebestand zitten.

Laatste aanpassing op 13.08.2015

Technische gegevens

  • Aantal: 2
  • In dienst: 1996
  • Carrosserie: Jonckheere Premier
  • Chassis: Jonckheere
  • Gewicht: 17.000 kg
  • Plaatsen (zit/totaal): 30/80 (7048), 81 (7049)
  • Motor: Cummins (7048), DAF (7049)
  • Motortype: C8.3-250G (7048), RG170 LPG (7049)
  • Vermogen: 250 pk
  • Versnelling: Voith 851.3
  • Deuren: 2 (FoMoR)
 

Vergelijkbare reeksen

Terug naar boven