TEC 3751-3757, 3761-3774 : Jonckheere S2000T

TEC Henegouwen 3754 - Frameries.

TEC Henegouwen 3754

Jonckheere begon in oktober 1998 met het leveren van een eerste portie S2000T aan de TEC Henegouwen. Deze entiteit maakte twee subreeksen aan: 3.751-3.757 voor de bussen met carconfiguratie en 3.761-3.774 voor de overige bussen. Als eerste werden de 3.751-3.752 en 3.761-3.770 geleverd. De eerste twee kwamen in Doornik terecht, de overige in La Louvière, Eugies en Bergen.

TEC Henegouwen 3773 - Tournai.

TEC Henegouwen 3773

Tussen mei en juni 2000 werd het restant aan de TEC Henegouwen geleverd. De car-versie (3.753-3.757) kwam in Bergen terecht, het saldo van de gewone bussen (3.771-3.774) in La Louvière.

TEC Henegouwen 3766 - Mons.

TEC Henegouwen 3766

Nadat de 3.766 in juni 2009 uitbrandde, werd hij in 2010 door een exemplaar uit Brabant vervangen. De 6.710 werd zo de nieuwe 3.766.

De meeste bussen uit deze reeks werden tussen eind 2015 en begin 2016 uit dienst gehaald. De 3754 en 3768 volgen in de loop van 2017. De 3753, 3773 en 3774 krijgen eind 2018 nog een nieuw kenteken tijdens de overgang naar de OTW. De 3773 en 3774 worden begin 2019 uit dienst gehaald, de 3753 volgt pas eind 2019, begin 2020.

Technische gegevens

  • Aantal: 21
  • In dienst: 1998, 2000
  • Carrosserie: Jonckheere S2000T
  • Chassis: DAF SB220
  • Lengte: 11,920 m
  • Breedte: 2,440 m
  • Hoogte: 3,250 m
  • Gewicht: 17.600 kg
  • Motor: DAF
  • Motortype: GS160M
  • Vermogen: 217 pk
  • Positie: horizontaal, achteraan de bus
  • Versnelling: Voith D854.3
  • Deuren: 2 (FoMo)
  • Vloer: oplopende vloer vanaf de eerste deur
  • Bestemmingsaanduiders: elektronisch (flipdot)
Terug naar boven