TEC Luik-Verviers 5.917

TEC Luik-Verviers 5.917 - Grâce-Hollogne Rue Adrien Materne (Pérou).

TEC Luik-Verviers 5.942

TEC Luik-Verviers 5.942 - Liège Pont de Fragnée.

Deze reeks werd initieel verdeeld tussen de stelplaatsen Jemeppe en Robermont. Sinds 2005 stonden er ook twee exemplaren in de stelplaats van Oreye (meestal waren dit de 5.957 en 5.958). Jemeppe reed gelede diensten op ondermeer lijnen 2, 3, 9, 27, 46 en 53.

Het oorspronkelijke plan voorzag de nummers 5.701-5.748 voor deze reeks; enkele bussen hebben dit nummer zelfs gedragen. Dit betekende dat de AG700 als 5.749-5.756 hernummerd zouden worden.

TEC Luik-Verviers 5.913

TEC Luik-Verviers 5.913 - Ans Rue de l'Yser.

Na de komst van de reeks Citaro G II in de stelplaats van Jemeppe werden de Van Hool AG300 mondjesmaat naar Robermont gemuteerd.

Ondertussen was er al een derde Van Hool AG300 aangekomen te Oreye, en werden in Bassenge enkele aanwezige AG700 door een drietal AG300 vervangen.

Vanaf september 2012 keren de AG300 vanuit Oreye en Bassenge terug naar Robermont, ze worden er door Van Hool newAG300 uit de reeks 5720-5738 vervangen. Maar af en toe is er nog een AG300 te zien, dit in functie van het onderhoud van de bussen.

TEC Luik-Verviers 5.956

TEC Luik-Verviers 5.956 - Liège Avenue Blonden.

In 2006 heeft de 5.956 als test LED-dioden filmaanduiders gekregen.

Laatste aanpassing op 12.09.2015

Technische gegevens

  • Aantal: 48
  • In dienst: 2002-2003
  • Carrosserie: Van Hool AG300
  • Chassis: Van Hool 318
  • Lengte: 17,970 m
  • Breedte: 2,490 m
  • Hoogte: 3,210 m
  • Plaatsen (zit/totaal):
  • Plaatsen (zit/totaal): 39/142 + 3 klapstoeltjes
  • Motor: MAN
  • Motortype: D2866 LOH28 (euro 3)
  • Vermogen: 360 pk
  • Positie: verticaal, links tussen de assen van het trekgedeelt
  • Versnelling: ZF 5HP602
  • Deuren: 4 (FoMo-ToT)
  • Vloer: vlak (verlaagd) over de hele lengte van de bus
  • Bestemmingsaanduiders: elektronisch (LCD), behalve de 5.956: LED
Terug naar boven