VDL Bus & Coach

De blikvanger bij VDL Bus & Coach is de Citea. Ook werd de nieuwe ProCity voorgesteld.

VDL Citea LF

VDL Citea LF

Deze bus werd reeds uitvoerig voorgesteld in onze nieuwsberichten. We geven nog mee dat hij ook in een tweedeursversie geleverd kan worden. De motorisatie kan zowel gebeuren met een Cummins ISBe4 250 als een DAF PR183S of PR228S. Deze laatste kan tot 310 pk gaan. Standaard gaat om een euro 4 versie, met euro 5 en EEV als optie.

VDL Pro-City

Verder was ook de vernieuwde Pro-City aanwezig. Van dit type komen binnenkort enkele reeksen in dienst bij De Lijn. Een van deze bussen was hier reeds te bekijken. We zien dat de achterkant van de bus een nieuw design gekregen heeft, dat de lijn volgt van de Jonckheere en de Citea.

De achterzijde van de nieuwe Pro-City

Deze nieuwe versie is gebouwd op een Volkswagen chassis en wordt aangedreven door een 2,5 liter motor die een maximaal vermogen van 128kW (174 pk) haalt. In totaal zijn voor de reeksen bij De Lijn 12 zitplaatsen voorzien op een totaal van 22. Ook is hij iets langer dan de oudere reeksen : 6,990 m tegenover 6,200 m.

Een interieur volgens het lastenboek van De Lijn bij de nieuwe Pro-City

We spreken overigens volgens VDL niet meer over de Transit 2000 maar over de Transit TLE. What's in a name... De aanwezige Transit 2000, pardon TLE was de De Lijn 5005. De gelede versie zou vanaf nu als Transit TLF door het leven gaan.

VDL Pacific

Dochter VDL-Jonckheere kan dit jaar haar 30 jarige aanwezigheid in Afrika vieren. In 1977 werd er immers het Pacific model geïntroduceerd. Van dit exportmodel werden onlangs nog exemplaren geleverd aan de Ghanese hoofdstad Accra.

Terug naar boven