De Lijn 2815-2818: Van Hool A508

De Lijn 2817 - Brugge. © A. Vlieghe.

De Lijn 2817

De 2815-2818 waren bedoeld als compensatie (voor Brugge) voor de vier exemplaren uit de 27-reeks die in Limburg terecht gekomen waren. Bus 2815 verdwijnt in de zomer van 2003, gevolgd door de 2816-2817 begin 2004.

De Lijn 2818 - Oostende.

De Lijn 2818

Overblijver 2818 verhuist eind april 2004 naar Oostende, waar hij ingezet wordt op de centrumpendel. Voor deze gelegenheid kreeg hij ook een elektronische bestemmingsaanduiders. Hij verdwijnt in februari 2005, na de komst van enkele Van Hool newA309 uit de reeks 4664-4707 te Oostende.

Technische gegevens

  • Aantal: 4
  • In dienst: 1992
  • Uit dienst: 2003-2005
  • Carrosserie: Van Hool A508
  • Chassis: Van Hool 508
  • Lengte: 8,960 m
  • Breedte: 2,245 m
  • Hoogte: 2,880 m
  • Plaatsen (zit/totaal): 18/63
  • Motor: Cummins
  • Motortype: 6BT 5.9
  • Vermogen: 147 pk
  • Positie: horizontaal (tussen de assen)
  • Versnelling: Voith Midimat
  • Deuren: 2 (FooR)
  • Vloer: opstap, vlakke vloer over de hele lengte. Ter hoogte van de achterdeur bevindt zich een verlaagd platform
  • Bestemmingsaanduiders: gemotoriseerde rolfilm. Later kreeg de 2818 flipdots
 

Buslijsten

De Lijn 2815-2818

Vergelijkbare reeksen

Terug naar boven